Welcome, Guest. Please login or register.
News: Aggiornato il timetable. Presenti tutti i voli operati dal Gruppo Meridiana.
Go to main Meridiana fly Virtual WebSite
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Caricamento texture a bassa definizione durante il volo e approach  (Read 3993 times)
IG_P591
Asso

« on: April 05, 2012, 02:34:47 PM »

Ragazzi non ricordo cosa bisognava fare per evitare il caricamento delle texture a bassa risoluzione durante il volo.
Ad esempio quando si atterra generalmente si hanno le texture ad una risoluzione più bassa. Poi, durante l'approach, quando il sim "si sveglia" le ricarica a risoluzione normale, oppure basta dare il comando "refresh scenery" e ricarica tutte le texture.
Ricordo che c'era da fare qualcosa con la cache o con la memoria per far si che le caricasse sempre a risoluzione normale, ma non ricordo bene... Anche perchè era un settaggio da fare in Windows XP (mi pare).
Sapete come evitare questo problema con Win7?

Mattia Lambreschi
IG_P591
Primo Comandante MD82
MeridianaVirtual
---------------------
Beta Tester Maddog 2006          Systems Design Engineer
Maddog 2006 Official Site              AMAC Aerospace
IG_P3997
IG_vTeam Support
Cadetto

« Reply #1 on: April 05, 2012, 06:00:50 PM »

Nel mio archivio personale ho trovato questo, penso possa esserti utile:

A large number of tweaks can be applied by editing the FS9.CFG file. In previous versions of MSFS, this file could be found in the same folder as the FS9.EXE application. In FS2004, this file has been moved and hidden.
The FS9.CFG file can be found at the following location:
C:\Documents And Settings\<username>\Application Data\Microsoft\FS9\FS9.CFG
Where <username> is the name of the user logged into XP. We are also assuming that that OS is installed on the C: drive.
For example, if the logged in user was named FRED, then the complete path to the FS9.CFG file would be:
C:\Documents And Settings\FRED\Application Data\Microsoft\FS9\FS9.CFG
You should also be aware that the “Application Data” folder is hidden.
You can load and edit the FS9.CFG file using the windows notepad.
The TERRAIN portion of the FS9.CFG file contains a lot of settings that have been reported to improve performance. Different settings seem to work better for different people. Here is one that has been reported to work for quite a few people (thanks to users in the Ultimate Terrain and FSGenesis support forums).
TERRAIN_ERROR_FACTOR=50.000000 TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000 TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000 TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21 TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8 TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=2 TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1 TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1 TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=9.500000 TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.500000 TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=3

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to:  

@2008-2014 Meridiana fly Virtual - powered by LogoRedConsultingRed Consulting s.a.s